بان‌کی‌مون: نمی شود وقایع سوریه را فقط محکوم کرد
نوشته شده توسط : hgu33
بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل متحد

دبیرکل سازمان ملل خشونت های سوریه را جنایت علیه بشریت توصیف کرد

بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل متحد می گوید: "مگر چند بار می توان وقایع سوریه را محکوم کرد."

دبیرکل سازمان ملل متحد امروز (پنجشنبه هفتم ژوئن - ۱۸ خرداد) در کنفرانس خبری گفت: "مردم صلح و آرامش می خواهند."

وی خشونت های سوریه را جنایت علیه بشریت توصیف کرد.

بان کی مون گفت: "جهان باید یکصدا شود و پیامی محکم به سوریه ارسال کند. پیامی حاوی این مهم که خشونت ها از سوی دو طرف باید متوقف شود."

همزمان کوفی عنان، نماینده ویژه سازمان ملل و اتحادیه عرب در بحران سوریه که در کنار بان کی مون در کنفرانس خبری حضور یافته بود با دفاع از طرح صلح خود گفت: "طرح صلح سوریه در مرحله اجرا دچار ضعف بود نه در مرحله تهیه."

دبیرکل سابق سازمان ملل متحد گفت که رعایت نکردن مفاد طرح صلح باید برای دولت سوریه عواقبی در پی داشته باشد. او برای نخستین بار به موضوع تحریم ها علیه دولت بشار اسد اشاره کرد.

آقای عنان که سه ماه است برای حل بحران سوریه از سوی این دو نهاد مامور شده ساعاتی پیش از این کنفرانس خبری گفت که طرح شش ماده ای او به درستی اجرا نشده است و هنوز امکان مستقر کردن مفاد آن وجود دارد.

آقای عنان همچنین از ایران به عنوان یکی از حامیان اصلی دولت سوریه یاد کرد و بر نقش ایران به عنوان عنصر مهمی در هرگونه راه حل پیشنهادی برای حل بحران سوریه تاکید کرد.

کوفی عنان با ابراز همدردی با بازماندگان کشتار روز چهارشنبه (۱۷ خرداد) و کشتار دو هفته پیش در منطقه حوله، هشدار داد: "ما نباید بگذاریم که کشتار جمعی در سوریه تبدیل به واقعیت روزانه شود."

کوفی عنان بدون اشاره به اینکه چه کسی مرتکب این دو کشتار شده، به نمایندگان کشورها در سازمان ملل گفت که "خشونت در سوریه بدتر می شود. او افزود: "سوریه در حال دو قطبی شدن و افزایش افراطی گری است."

جنگ داخلی

کوفی عنان

کوفی عنان از سازمان ملل خواست تا درباره سوریه متحد عمل کنند

در حالی که کشتارهای گسترده روزهای اخیر در سوریه بحران این کشور را وارد مرحله ای جدید کرده، امروز گزارش هایی از تیراندازی به سوی ناظران سازمان ملل مخابره شد که با واکنش های گسترده روبرو شد.

بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل با تایید این گزارش ها گفت که با سلاح های سنگین به سوی ناظزان سازمان ملل شلیک شده است.

سازمان ملل متحد ۲۹۷ ناظر غیر مسلح در سوریه دارد.

در همین حال، ژنرال رابرت مود، فرمانده ناظران سازمان ملل در سوریه پیش از این گفته بود که نیروهای شبه دولتی راه را بر نیروهای سازمان ملل بستند و اجازه ندادند تا آنها به محل کشتار در روستای قبیر در استان حماة دسترسی پیدا کنند.

ژنرال مود گفته است ناظران تلاش داشتند تا از این محل که فعالان ضد دولتی می‌گویند ۷۸ نفر که عمدتا زن و کودک بودند، توسط نیروهای دولتی و شبه نظامیان کشته شده‌اند، بازدید کنند.

سخنان تند و قاطع دبیرکل سازمان ملل و کوفی عنان می تواند پیش درآمدی بر واکنش های جدید جهانی در روزهای آینده به بحران سوریه باشد.





:: برچسب‌ها: سفر , خانه ,
:: بازدید از این مطلب : 336
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 19 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: